בתיעוד שפורסם הלילה (בין שני לשלישי) ברשת החברתית טוויטר, הנשיא הרצוג נצפה משוחח עם ראש ממשלת תוניסיה, נג'לא בודן רמדאן, בוועידת האקלים המתקיימת בשארם א-שייח. הרצוג ורמדאן נראו מחויכים במהלך חילופי הדברים הקצרים ביניהם.
גולשים מהעולם הערבי שהגיבו לסרטון התייחסו לחיוכה של רמדאן לעבר הרצוג כ"מעידה בלתי מקובלת" מצדה, וציינו כי היא נראתה נבוכה לנוכח האדיבות והנימוס שהפגין כלפיה הרצוג. פעילים ברשתות תיארו את האינטראקציה כ"שיחת נורמליזציה מהירה" במהלך צילומי תמונה רשמית במסגרת הוועידה, אך ציינו כי חילופי הדברים נמשכו שניות ספורות בלבד, וכללו רק מחמאות. בבית הנשיא הגיבו על הסערה ואמרו כי "במסגרת צילום תמונת המנהיגים המשותפת שהתקיימה בוועידת האקלים במצרים פנה נשיא המדינה אל המנהיגים שעמדו לצידו והציג עצמו בנימוס כמקובל. ביחס לראש ממשלת תוניסיה וראש ממשלת לבנון שעמדו בקרבתו, משהציגו עצמם זה לזה, הובן בין המנהיגים כי לא יוכלו לשוחח. בכך מסתכם השיח בין שלושת המנהיגים".
1 צפייה בגלריה
הנשיא הרצוג משוחח עם ראש ממשלת תוניסיה
הנשיא הרצוג משוחח עם ראש ממשלת תוניסיה
הנשיא הרצוג משוחח עם ראש ממשלת תוניסיה
גולשים נוספים הגיבו לתיעוד בחריפות, ותיארו את השיחה כ"נורמליזציה בין תוניסה לבין הכיבוש". גולש אחד כתב כי מדובר ב"בושה" ו"סקנדל", והוסיף: "נורמליזציה שקולה לבגידה". גולש אחר לעג לרמדאן וכתב כי "אני חושב שהיא מדברת רק לעצמה, כפי שנשים עושות באופן טבעי, ולא נראה מהסרטון כי הנשיא הישראלי מזיז את שפתיו כלל". גולש נוסף תיאר גם הוא את חילופי הדברים הקצרים כ"נורמליזציה", ותהה "האם נשיא תוניסה קייס סעיד יראה זאת כבגידה במדינה?".
בעקבות חתימתה של מרוקו על הסכם נורמליזציה עם ישראל במסגרת הסכמי אברהם לפני כשנתיים, תוניסיה הכריזה כי אין בכוונתה לכונן יחסים דיפלומטיים רשמיים עם ישראל.
הרצוג נאם אמש בוועידת האקלים לאחר שנפגש עם מנהיגים מרחבי העולם, בהם מזכ"ל האו"ם, מלך ירדן, נשיא מצרים וראש ממשלת בריטניה. הרצוג אמר כי "המזרח התיכון נמצא על סף אסון" ובהמשך פירט את חזונו על "מזרח תיכון מתחדש". הוא קרא למדינות השכנות לישראל לאחד כוחות במאבק במשבר האקלים, ובסיום דבריו ציטט פסוק מהקוראן בערבית ולאחר מכן פסוק מהתנ"ך בעברית. "הבה נציל את העולם שאלוקים נתן לנו, שהרי כולנו- בצלמו נבראנו", קרא נשיא המדינה בסיום נאומו.